MensenMens

Blog voor mensen en over mensen

Het jaar is weer om….

Sinds 9 november niet meer op mijn blog geweest, laat staan dat ik geschreven heb. Ik heb er wel aan gedacht en een echt excuses heb ik niet.

Mensen mailden me en vroegen of er iets aan de hand was. Ook als ik mensen tegenkwam was het ‘niet schrijven’ vaak onderwerp van het gesprek. Ik vroeg mezelf ook af waarom ik niet weer ging schrijven. Want…….. schrijven vind ik echt heerlijk. Zomaar je gedachten op papier zetten of een thema waar ik mee bezig ben, kort weergeven. Was het omdat ik teveel op mijn ipad bezig ben geweest? Had ik niets te vertellen? Komt het omdat ik weinig reacties op mijn blog krijg, waardoor ik ging denken: ‘voor wie doe ik het eigenlijk?’

Geen idee wat me bezielde. Bezieling heb ik nog voldoende, dus daar ligt het niet aan. Ach, waarom moet iets altijd een reden hebben? Genoeg gedacht, ik ben er weer.

Vandaag, op de laatste dag van het jaar kijken heel veel mensen terug op het afgelopen jaar. Je komt er ook bijna  niet onderuit. Je kunt geen krant openslaan of de tv aanzetten en er is wel een terugblik. Als ikzelf terugblik, kan ik terug kijken op een mooi jaar. Privé hebben we een goed jaar achter de rug. De balans was prima als je kijkt naar mooie en de soms lastige dingen. We hebben veel gezellige momenten gehad met elkaar, familie en vrienden. Helaas niet de loterij gewonnen, maar geld maakt niet gelukkig dus daar komen we wel overheen. Op mijn werk heb ik ook veel energie gekregen en terug kunnen geven. Ik heb veel verschillende werkzaamheden en veel vrijheid om die in te vullen. Het is fijn als je merkt dat er vertrouwen in je is.

En verder natuurlijk de wereld om ons heen. De Nederlandse samenleving ondergaat de komende jaren een veranderingsproces dat vele van ons een gevoel van angst bezorgt. De verzorgingsstaat, met een overheid die veel voorzieningen garandeerde, verandert naar een maatschappij met meer zelfredzaamheid en eigen verantwoordelijkheid van de burgers. Participatie is een woord dat veel gevallen is. Het zal naast vele uitdagingen ook kansen met zich meebrengen. Verder hoop ik één ding en dat is, dat het printen van eten nog heel lang op zich laat wachten!

Morgen 1 januari 2014, we gaan meemaken wat voor jaar het zal worden. Je ontloopt je lot niet. Wat ons kan helpen is wat mij betreft: “blijf leven in het hier en nu, neem tijd voor jezelf, sta eens stil bij de dingen die je doet en bovenal accepteer elkaar, kijk niet naar de verschillen maar naar de overeenkomsten.” Dan hebben we vast de troef in handen om er een goed jaar van te maken

Een fijne jaarwisseling gewenst!

Enkel berichtnavigatie

4 gedachten over “Het jaar is weer om….

  1. anke mol op schreef:

    En Gerda kijken naar wat wel kan en niet naar wat niet kan.
    Gelukkig nieuwjaar voor jou en Caroline.

    Anke

  2. Fijn dat ik weer even mee mocht lezen, veel
    mooie momentmomenten voor het nieuwe jaar!

  3. Graag gedaan, ik kom gauw weer!

Wilt u een reactie geven?

