MensenMens

Blog voor mensen en over mensen

Wanneer spijt de plaats inneemt van je dromen

Boven aan de lijst van mensen die terminaal zijn, staat de verzuchting: ‘ik wou dat ik de moed had gehad mijn eigen leven te leiden en niet het leven dat anderen mij probeerden op te leggen.’ Kennelijk trekken mensen zich pas op dat moment niets meer aan van wat anderen van hen zouden kunnen vinden. Op nummer 2 staat: ‘ik wou dat ik wat minder hard had gewerkt.’ Op 3: Ik wou dat ik de moed had gehad om mijn gevoelens te uiten’, op 4: ‘ik wou dat ik contact had gehouden met mijn vrienden’ en op 5: ‘ik wou dat ik mezelf had toegestaan gelukkiger te zijn.’

Het is verrekte jammer dat de meesten van ons kennelijk pas in staat zijn om zichzelf te zijn in de wetenschap dat ze er binnen afzienbare tijd niet meer zullen zijn. Zonde toch?

spijt

Dit las ik gisteren op de scheurkalender van de coachkalender. Ik wilde dit met u delen en u attent maken dat het toch erg jammer en zonde van je levensjaren is als je niet voldoende aan jezelf denkt en teveel bezig bent met anderen of met je werk.

Een wijze les vind ik……..en iets om over na te denken!

Enkel berichtnavigatie

2 gedachten over “Wanneer spijt de plaats inneemt van je dromen

  1. Zeker! Het is idd zonde als je weet dat je door gaat, zulke gedachtes moet hebben. Spijt is een waardeloze (en vaak nutteloze) emotie.

  2. Reden temeer om te genieten van het hier en nu!

Wilt u een reactie geven?

