MensenMens

Blog voor mensen en over mensen

Werken als een vliegende keep

Of ik flexibel ben?? Ik kreeg gelijk een beeld in mijn hoofd en durfde te stellen dat ik niet flexibel ben!

Flexibel ben ik niet, maar toch ook wel!

Flexibel ben ik niet, maar toch ook wel!

Tenminste niet op deze manier. Ik ben wel flexibel ingesteld, dat zeker. Je kunt met mij veel kanten op. Alleen moet ik wel bekennen dat ik liever zelf aan het roer sta. De eerste week in mijn nieuwe functie als ‘vliegende keep’ zit erop. Super was het en blijft het mag ik hopen.

Echt iets voor mij, dat weet ik zeker. Ik ben een vliegende keep voor onze hele organisatie en aangezien we vijf vestigingen hebben ben ik regelmatig in beweging. Mensen vragen aan mij wat ik nu eigenlijk doe ik mijn nieuwe baan. Goede vraag en niet zomaar even kort te beantwoorden. Mijn functie heet (team)coach. Ik ben er nog niet van overtuigd dat dit een goede term is, maar dat kan nog komen. Naast teams en individuen coachen, ben ik ook intern interim manager. Verder is intervisie en trainingen geven ook een onderdeel van mijn functie. Zo nu en dan zal ik ook project medewerker zijn. En of dit niet voldoende is ga ik waarschijnlijk ook geschoold worden als leancoach.

Veelzijdig en dat past goed bij mij. Ik ben niet bang voor stress of veel werk. Pas als ik me verveel moet je uitkijken voor mij. Als ik maar met mensen kan werken, afwisseling heb en af en toe een lastige klus, ben ik in mijn element. Wat ook erg belangrijk is, is dat het nut moet hebben voor onze bewoners. Bewoners, onze klanten, daar draait alles om in een zorgorganisatie. Op sommige momenten komt het wel eens voor dat dit ‘even’ vergeten wordt. Dat is niet alleen in onze organisatie, maar dit komt in elk bedrijf voor dat men de grootste klant even uit het oog verliest. Ik blijf daar wel alert op, ook in deze functie. Ook moet mijn werk effect hebben op medewerkers, zij zijn ons grootste kapitaal. Ik zou zo graag weer de trots en blijheid terug zien in de zorg!

Ik ben ervan verzekerd dat het me goed zal bevallen en ik er wat moois van kan maken.

Nu weet u nog niet wat ik allemaal precies doe. Ik heb al verschillende klussen in mijn portefeuille waar ik mee aan de slag ben. Dit is perfect materiaal voor mijn komende schrijfsels. Dus wilt u blijven volgen wat ik doe of beleef, kom dan eens terug én vragen stellen mag ook!

Enkel berichtnavigatie

5 gedachten over “Werken als een vliegende keep

  1. Frank Bosch op schreef:

    Gelukkig wist je waar je aan begon, hoop ik!!! Succes en ik volg je. Frank

  2. Carla Kouwenhoven op schreef:

    Dus als ik het goed begrijp coach jij ook personeel als ze niet lekker in hun vel zitten en begeleiding nodig hebben?

Wilt u een reactie geven?

