MensenMens

Blog voor mensen en over mensen

Verandering van spijs

De verhuisdozen stonden klaar. Niet om mee te verhuizen, dat niet. Zij werden geplaatst in het archief in de kelder. Alle kasten zijn leeg. Veel ging de papierversnipperaar in, enkele stukken kregen het stempel archief. Zij kunnen nog tot nut zijn, of er ooit nog in gekeken wordt?
Ik heb na 8 jaar het papierentijdperk losgelaten en stap de digitale wereld in.

Vorige week donderdag nam ik afscheid van mijn baan als vestigingsmanager in De Loericker Stee in Houten. Ik ga met een nieuwe uitdaging op pad van Zeist, naar Houten en Bilthoven. Een nieuwe baan en helemaal happy.

Een lach en een traan

Een lach en een traan

Afscheid nemen doet pijn lees je regelmatig. Dat is zo, is weer eens gebleken. Een filosofische gedachte schoot me keer op keer in mijn hoofd. Hoe kan een mens blij zijn met de verandering en toch verdrietig zijn? Een lach en een traan wisselden elkaar steeds af. Bij het afscheid van de bewoners was het helemaal erg. Je raakt na 8 jaar gehecht aan elkaar. Ik sprak veel met ze en je leert elkaar door en door kennen. Een bewoner zei huilend tegen me, dat ze er niet aan moest denken dat ik niet meer door de gang zou lopen, dan heb ik het weer even moeilijk. Mensen zegen dat ik vrolijkheid uitstraal en hen energie geef. Ik probeer zo veel mogelijk positief te zijn en dat uit te stralen. Een mens gelukkig maken, maakt dat je zelf ook gelukkig bent.

Veel mensen kwamen gedag zeggen, bewoners, medewerkers, vrijwilligers en enkele collega’s uit Zeist. Het bleef informeel, dat was mijn grootste wens. Moniek van Jaarsveld, Raad van Bestuur van Warande hield een enorm leuke toespraak. Ze had op internet rondgeneusd en las enkele citaten van ‘mij’ voor die ze gevonden had.
Wat ben ik verwent. Feestelijk kwamen we thuis met bloemen, wijnen, coachingspelkaarten en kleine spreukenboekjes om te lezen. Er was geld ingezameld zodat ik een iPad kan kopen. Super!

Ik ga de eerste medewerker worden zonder een vaste kantoorplek. Prima, ik hoop ergens een meter plank te krijgen en dan stap ik dus echt het digitale tijdperk in. Geen dossiermappen aanleggen, geen stapels papier meer op mijn bureau. Zou het me lukken?

Enkel berichtnavigatie

5 gedachten over “Verandering van spijs

  1. JO op schreef:

    Gerda
    Ik ben ervan overtuigd dat het jou gaat lukken .
    Als je het lie dje kent van Marco Borsato ,hij zingt afscheid nemen bestaat nietdan blijf je altijd in iedereens gedachte.
    Gr Jo

  2. Gaaf voor je. Een fijne, nieuwe uitdaging. Leuk man! Van harte :))

  3. Frank op schreef:

    Met jouw instelling gaat dat zeker lukken. Succes.

  4. Dag Gerda,
    Ik wens je veel succes in je nieuwe baan! Ik zie in een aantal van jouw blogs op een rijtje dat het je veel moeite kost om los te laten, verbinden is meer jouw ding lijkt het wel.. maar gaat vast goed komen….
    Groet,
    Margo

  5. Dank jullie wel! Margo, inderdaad loslaten is niet mijn sterkste ding, maar verbinding maken is in mijn nieuwe baan juist hetgeen ik ga doen…….nu al zin in!

Wilt u een reactie geven?

