MensenMens

Blog voor mensen en over mensen

De dag na nieuwjaarsdag

oude mensen

Hoe weinig kun je doen op een dag en hoeveel doe je dan eigenlijk ?

Dat spookte door mijn hoofd toen ik vanmiddag na mijn 1e werkdag naar huis reed. Als je het goed beschouwd heb ik vandaag niets gedaan…..helemaal niets.

Oké, ik zal niet liegen. Ik zette vanmorgen de computer aan, heb drie mails verstuurd en deed vanmiddag de computer weer uit. Ook maakte ik van één stapel papieren, twee stapels. Een stapel wat ik nog moet uitwerken en een stapel om in ordners te doen.

Ik hoor u brommen, meer heb je niet gedaan? Dat is gemakkelijk geld verdienen en managers krijgen al zulke hoge salarissen! Dat dacht u toch? Eerlijk zeggen!

Hoe weinig kun je doen op een dag en hoeveel doe je dan eigenlijk? Hier begon ik dit blog mee. Hoe weinig ik gedaan heb, heeft u kunnen lezen en hoeveel ik dan eigenlijk toch deed……

Ik zag dat zij me zag

ze keek en lachte even

ik kan nog dag aan dag

die glimlach her-beleven

 

Ik zag dat hij me zag

Hij keek en lachte even

ik kan nog dag aan dag

die glimlach her-beleven

Vandaag zag ik alleen maar bewoners en zij zagen mij. Met velen een kort gesprek, nadat ik hen het allerbeste wenste voor de komende periode……een dikke kus, een ferme hand, een glimlach, een knipoog. Dat was wat ik kreeg vandaag én wat ik hen gaf.

Zomaar, een hele fijne werkdag!

 

Enkel berichtnavigatie

5 gedachten over “De dag na nieuwjaarsdag

  1. yvonne voor op schreef:

    Super!

  2. Je hebt heel veel mensen gelukkig gemaakt, hoe belangrijk is dat wel niet? Wat nou niet productief? 😉

  3. Louisa Bosker op schreef:

    momenten van aandacht zo heel gewoon en toch zo bijzonder

  4. Fijn, zo’n dag. Om in te lijsten.

  5. Ank op schreef:

    Prachtig

Wilt u een reactie geven?

