MensenMens

Blog voor mensen en over mensen

Pruttelend de kerst in.

Nadat de wereld gisteren overeind is blijven staan, na het aflopen van de Maya kalender, zijn we volgens vele bronnen overgegaan naar een andere dimensie.  De Maya’s beschrijven 21 december 2012 als de overgang naar een nieuwe bewustere wereld. Een wereld van verandering, harmonie en wedergeboorte.

Dat is mooi, bedacht ik me, terugkijkend naar het afgelopen jaar. Want, zeg nu zelf, soms was het toch geen feest! Het kabinet viel en krabbelde omhoog in een verbazingwekkende combinatie. Verbaast was ik niet, toen ik vanochtend in de krant las dat Diederik Samsom bezorgd is over de weerstand en de spanningen die het regeerakkoord oproept. Er is oorlog in Afghanistan, de Eurotop ruziet over wel of geen geld geven aan onze zuidelijke buurlanden.

Dichter bij huis is het al niet beter. Boerderijen uitgebrand, veel ouderen werden dit jaar in hun eigen huis overvallen. Voetbal is geen sport meer, maar criminaliteit. Zelfs in Leusden zijn dit jaar drie mensen vermoord. Soms wil je dingen gewoon niet weten.  

Zo bijna aan het eind van 2012 laat ik de dingen even door mijn hoofd gaan. Kerst staat al voor de deur en mijn kerstgevoel moet nog komen. Ik heb ‘het‘ nog niet. En het begon zo mooi. Na Sinterklaas kwam de kerstsfeer al in mijn omgeving. In het wooncentrum was het al snel sfeervol. De voorbereiding voor de kerstdiners voor bewoners, de kerstborrel met medewerkers en vrijwilligers stonden in de startblokken. Thuis liet de kerstsfeer wat langer op zich wachten. Druk en veel afspraken zorgden dat het lang duurde voor we een kerstboom gingen zoeken.

Hoe zouden de mensen om ons heen de kerst doorbrengen? Veel dure cadeaus voor elkaar? Zouden de kerken die in 2012 langzaam leegliepen, weer vol zijn met kerst om iedereen een vredig gevoel te geven? Of toch een “vreet”feest? Ik las net op Twitter dat volgens trendwatchers hert en haas tot de favoriete kerstgerechten van 2012 behoren.

En 2013, is nog even afwachten, zou ik de postcodeloterij winnen van …48….miljoen? Zou ik mezelf helemaal kwijt kunnen in mijn nieuwe baan? Zullen er veel ontslagen vallen in de zorg? Kunnen ouderen wel voldoende zorg krijgen, nu ze langer thuis moeten blijven?

‘Pruttelend de kerst in’, begint u al te begrijpen vermoed ik?

Ik zit inderdaad te pruttelen…….ik ben echter geen potje eten aan het pruttelen, ook pruttelt er op dit moment geen lekker vers bakje koffie, ik pruttel een beetje in mijn hoofd misschien, met aardse zaken. Maar het meest pruttelen op dit moment mijn longen. Dat maakt dat ik niet zo goed uit de voeten kan en dan zie je de dingen even iets te zwart-wit.

Desondanks, zal het best goed komen met mij, mijn familie, vrienden, de hele wereld en het kerstgevoel. Op dit moment probeer ik zo snel mogelijk van dit zielige ‘meisjes’ gevoel af te komen, zodat ik met kerst vrolijk zingend rond kan gaan!

Ik wens iedereen hele fijne feestdagen en ik wens u een wereld van verandering, harmonie en wedergeboorte toe in 2013

Enkel berichtnavigatie

4 gedachten over “Pruttelend de kerst in.

  1. diana op schreef:

    voor jou ook een mooi en goed 2013. Dat je nieuwe functie mag brengen wat je er van verwacht.

  2. willy op schreef:

    ik wens U ook fijne feestdagen toe en een fijn en gezond 2013

  3. Frank op schreef:

    Beste Gerda, mag best even pruttelen hoor en de wekelijkheid kun je toch niet omzeilen. Maar toch wens ik jou en Carolien al het beste voor nu en in 2013. Waarbij gezondheid en liefde in een hoog vaandel staan.

  4. Voor jou en de jouwen ook heel fijne feestdagen en al wat wenselijk is in 2013.

Wilt u een reactie geven?

