MensenMens

Blog voor mensen en over mensen

Je kunt pas iets loslaten als je het eerst stevig hebt vastgepakt

Loslaten-laatste

Achteraf kijkend, denk ik dat ik mijn baan als vestigingsmanager stevig vastgepakt heb en dan is het moment er nu om het langzaam los te gaan laten. Vanaf 13 juli ben ik al in mijn hoofd bezig met de verandering van mijn baan. Op dat moment hoorde ik dat ik mijn passie kon gaan inzetten op een andere plek binnen Warande

Passie, er zijn mensen die daar niets mee kunnen. Ik ken iemand die zegt: ‘passie, daar heb ik helemaal niets mee, ik werk graag en hard, daar krijg ik salaris voor en als dat stopt, stop ik ook met werken’. Prima vind ik het, als iemand zo in elkaar zit, maar ik kan dat niet. Ik wil in mijn werk en mijn leven graag iets betekenen voor een ander en ik heb ‘gewoon’ andere mensen nodig om mezelf te blijven inspireren.

Passie is in mijn ogen mooi en fijn. Mensen merken het vaak als je gepassioneerd bent, je straalt dat uit en het geeft anderen energie. Zeven jaar heb ik gewerkt in het wooncentrum als vestigingsmanager. Een prachtige baan. Het mooiste van mijn werk vind ik de bewoners en de medewerkers. Bewoners staan voor mij op nummer één en pas daarna komen de medewerkers. En dat is voor medewerkers, de organisatie of de ‘buitenwereld’ misschien wel eens lastig geweest. Hoe erg…………., weet ik niet:-)

Ik heb mijn best gedaan. Er is veel veranderd sinds ik begon met werken in Houten. De zorgzwaarte van de bewoners is flink toegenomen, er zijn meer personeelsleden in dienst dan toen ik kwam. In de loop van de jaren moest er meer geregistreerd worden, meer controles bij bewoners. Toch bleef ik het belangrijk vinden dat er een zinvolle dagbesteding is voor de bewoners. Meer oog voor hun welzijnsgevoel. Dat is me gelukt. Ook is het leven in het wooncentrum iets zakelijker geworden. Je moet veel zaken kunnen verantwoorden, ook naar de bewoners en hun familie. De zorgzwaartepakketten dwingen ons om helder te zijn in wat we doen én wat we niet doen. Warande koos voor een doel, een ‘merk’ waar een bepaalde uitstraling bij hoort. Dat is langzaam ingezet  en  zal zeker het komende jaar door mijn opvolger nog verder uitgebreid worden.

Het is mooi geweest, ik heb ontzettend veel geleerd van deze functie en ik ben nu klaar voor een nieuwe uitdaging. U zult hier zeker meer over lezen! En doordat ik al zolang weet dat ik afscheid ga nemen van allemaal fijne mensen, lijkt het loslaten veel gemakkelijker te gaan dan bij eerdere functieveranderingen. Zou het wennen?? Nee, afscheid nemen is niet mijn sterkste kant, maar loslaten gaat al veel beter!!

Enkel berichtnavigatie

Wilt u een reactie geven?

