MensenMens

Blog voor mensen en over mensen

Zelfcompassie en bevlogenheid

Gisteren was ik aanwezig op een expertmeeting met als onderwerp: ‘tussen ziel en zakelijkheid.’

Binnenkort meer over deze club van actieve mensen

De dag werd georganiseerd door de organisatie Com-Passion For Care. Het was een interessante dag en ik ging met een hoofd, vol voer tot nadenken, weer huiswaarts.

De dag draaide om zelfcompassie en bevlogenheid. In de ochtenduren waren er een aantal Nederlandse en buitenlandse deskundigen die hierover spraken. Sommige echt vanuit het hart en anderen met wetenschappelijke onderbouwingen, een mooi contrast. In de middag spraken we in kleinere groepjes verder tijdens workshops. Het was goed om weer even helemaal los zijn van het werk en je blik naar binnen te richten. Hoe zit het met mijn compassie en bevlogenheid?

Er bleef me veel bij, ik wil graag twee dingen met jullie delen.

 –          Wist u dat maar 20% van de Nederlanders zich bevlogen voelt??

 –          Welke dingen vermenigvuldigen zich, door het met anderen te delen?

 Reageren maar!

Enkel berichtnavigatie

2 gedachten over “Zelfcompassie en bevlogenheid

  1. 20 procent, dat is niet zoveel. Moet wel zeggen dat ik daar ook niet bij hoor, mijn werk is leuk, maar bevlogen, nee, dat ben ik niet. Maar goed, dit is ook uit nood geboren, hoop dat ik straks, als ik afgestudeerd ben, een baan zal vinden waar ik m’n ziel en zaligheid in kan stoppen.

Wilt u een reactie geven?

