MensenMens

Blog voor mensen en over mensen

Kort verhaal; in de ban van kabouters!

Hebt u dat nou ook? Dat je ineens ergens helemaal van in de ban bent, nergens anders meer aan kunt denken? Meestal zie of hoor je dan ook heel veel over dat onderwerp om je heen. Bij mij was dat laatste nu juist niet het geval……..tot vandaag!

Een paar weken geleden werd ik door K.A.Bouter gevraagd of ik vriendje wilde worden met hem of haar op facebook. Nieuwsgierig als ik ben deed ik dat natuurlijk. En toen begon het mysterie en raakte ik volledig in de ban van kabouters. Ik volgde de facebookpagina en ging op het twitter account kijken en het bleek om een geheim te gaan. Het geheim van Houten! Ik breng veel uren door in Houten omdat ik daar werk en na een aantal jaren veel Houtenaren ken. Overal in Houten doken mysterieuze kabouters op, in het Theater, tussen struiken en in de bibliotheek. De kabouters hadden allemaal positieve spreuken bij zich.

Mmmm, ik kan niet zo goed tegen geheimen, dus ik ging natuurlijk zoeken. Lunchwandelen doe ik graag. Ik heb de afgelopen weken meer gelopen dan in de 7 jaar dat ik in Houten werk. Mijn ogen en oren open. Zag ik een kabouter of hoorde ik kabouters fluisteren. Nee! Op jacht naar paddenstoelen, want waar paddenstoelen zijn, zijn ook kaboutertjes dacht ik. Ik zette veel paddenstoelen op de foto en thuis ging ik de foto’s vergroten en heb zelfs met een loep foto’s bekeken. Ik moest en zou kaboutertjes zien!

Op mijn werk dachten ze het zijne ervan. Er werd al gefluisterd wat er toch met me aan de hand was. ‘Gerda zoekt kabouters, ze zal toch niet van de kaart zijn, zou het werk haar teveel worden?’ Afgelopen week maakte Ben, een medewerker van De Loericker Stee, zijn zorgen openbaar. Tijdens de lunch vroeg hij hoe het met me ging en keek me strak aan. ‘Jou zoektocht naar kabouters lees ik op je facebook en ik maak me zorgen om je.’ Begin volgend jaar ga je weg hier en ik dacht even, misschien is het maar goed ook!

Na een paar weken gaf ik de hoop op. Ik hield het voor gezien! Ik kon er niet meer tegen. ’s Nachts droomde ik van kabouters…..maakten ze al mijn achterstallige werkzaamheden af. Als ik daarna wakker werd, zag ik teleurgesteld dat mijn tas nog vol papieren zat. Er was niets gebeurt! Dat maakte dat ik niets meer wilde weten van kabouters. Ik wilde ook geen vrienden meer zijn van de zogenaamde K.A.Bouter.

En juist, toen ik het van me af had gegooid en vrolijk ging winkelen in het mooie Houten overkwam het me. Eerst naar de kapper en daarna boodschappen doen. Ik moest ineens heel nodig naar het toilet toen ik onderweg naar mijn auto liep. Dat overkomt me regelmatig en als ik heel erg hoge nood heb, maak ik rare sprongen! Ik besloot ‘gewoon’ ergens aan te bellen. Een mevrouw opende de deur en keek me aan. Ik hoorde haar denken: ‘wie is zij?’ Ik vroeg of ik even naar het toilet mocht.

Dat mocht. Ik ging de hal in en deed in het toilet het licht aan. En toen……ging voor mij het licht uit!

Ik was helemaal flabbergasted! Ik schrok me kapot. Wat moest ik doen? Het enige wat me te binnen schoot was foto’s maken. Leg dit vast op de gevoelige plaat! Als ik dit vertel zonder bewijs wordt ik opgesloten. Levenslang! Daarna vloog ik snel en zonder wat te zeggen het huis uit. Het maalde in mijn kop.

En weer ben ik in de ban van…..en kan ik alleen maar nadenken over ‘het geheim van Houten!’

Bent u nieuwsgierig en wilt u ze ook zien? Bel dan aan bij dat ene huis in Houten en vraag of u even het toilet mag bezoeken. Ik geloof dat het nr 8 was, helaas weet ik de straatnaam niet meer.

Enkel berichtnavigatie

2 gedachten over “Kort verhaal; in de ban van kabouters!

  1. Yvonne op schreef:

    Ga nu ook bijna in kabouters geloven… of in spoken?

  2. diana op schreef:

    ze achtervolgen zelfs ons gerda!!afgelopen weekend waren wij in park marveld en wat waren daar….kabouters!!

Wilt u een reactie geven?

