MensenMens

Blog voor mensen en over mensen

Onbezield, zielloos, ongeinspireerd……

Heeft u dat ook wel eens?? Dat je niet vooruit komt? Dat je iets wilt doen en halverwege denkt: ‘ik heb er geen zin meer in?’ Dat je goede voornemens hebt om die dingen nou eens af te ronden en dan achteraf merkt dat je juist niks hebt gedaan? Dat je niet vooruit komt, niet achteruit en zelfs niet naar links of rechts?

In zo’n fase zat ik de afgelopen periode. Natuurlijk overkomt het iedereen wel eens en waarom mij dan niet? Ik ga op zo’n moment voornamelijk in mijn hoofd ‘zitten’. Denken, denken en nog eens denken. Ik vraag me dan voornamelijk af, hoe het toch komt dat ik zo ben.

Onbezield, zielloos, ongeïnspireerd, geen inspiratie, futloos, zwaar in de benen, sloom! Mijn hersenen schieten alle kanten op: ‘het is de herfst natuurlijk, bladeren vallen, veel regen, niet meer buiten kunnen zitten’. Tegelijkertijd bedenk ik me dat er prachtige paddenstoelen zijn, de bomen mooi rood kleuren enzovoort. Dus niet de herfst! Is het de nasleep van een flinke verkoudheid die ik achter de rug heb? Ziekte van Pfeiffer? Burn-out? Burn-in?Hormonen dan? Ik zit in de overgang en heb wel eens gelezen dat vrouwen dan tijdelijk erg depressief zijn en niet vooruit kunnen ‘. De overgang, heerlijk om iets de schuld te kunnen geven!

Genoeg gezeurd!! Alhoewel even zeuren soms ook echt heerlijk is!  We, Caroline en ik hebben elkaar een schop onder de kont gegeven. Niet meer blijven hangen op de bank……niet meer sippen over onze kwaaltjes…..niet meer piekeren, maar….…. bewegen, mediteren en weer tot onszelf  komen.  We waren al een hele lange periode goed bezig. Na een heerlijke vakantie raakte de klad erin en waren we onszelf even kwijt. We pakten de draad weer op en langzaam kwam het begin van ‘de draad’ in zicht  en konden we de kluwen die het hele gedoe ondertussen geworden was, weer ontrafelen.

Met hernieuwde energie en goede afspraken gaan we de goede kant weer op. En het gekke is……alleen al met plannen maken zien we al veranderingen.

Hoe simpel kan het leven zijn:-)

Enkel berichtnavigatie

2 gedachten over “Onbezield, zielloos, ongeinspireerd……

  1. Oeh, zo ver ben ik nog niet. Ik loop nog aardig op mijn tandvlees helaas :S

Wilt u een reactie geven?

