MensenMens

Blog voor mensen en over mensen

Blijf jij dicht bij jezelf??

 

Ik nam een besluit en plots kreeg ik een kans. Toeval??

Ik geloof al heel lang niet meer in toeval. Volgens mij vibreert je wens of droom als een energieveld in de uitstraling om je heen. Toeval bestaat niet en dat wat je moet ervaren komt je automatisch toe.  Als je het wilt zien en durft te pakken.

Na het nemen van mijn besluit om de kans met beide handen te grijpen en toen het bekend werd kreeg ik veel reacties. Leuke, fijne, soms verwarrende maar vooral verrassende reacties. Ineens praat je met mensen over andere dingen dan de alledaagse.

‘Hoezo wil je geen vestigingsmanager meer zijn? Maar je status dan?’ ‘Ben je ontslagen en waarom dan?’ ‘Denk je dat het niet vreselijk moeilijk is om weer in een team te werken?’ ‘Wat een keuze zeg, nu heb je veel macht en dat laat je zo vallen?’ ‘Besef je dat je dan wel weer een baas dicht op je hebt?’ ‘En wat gebeurt er met je salaris?’ Maar ook dit…….’Goed van jou, je moet je eigen keuzes maken en jezelf niet verloochenen.’ ‘Dit verrast me totaal niet, had ik altijd wel verwacht.’’Een baan die je op het lijf geschreven is.’ Maar ook…..’ik zou willen dat ik ook zo’n beslissing durfde te nemen.’ Ik ben jaloers, ik zit al zo lang vast in mijn baan.’

Ontzettend leuk als mensen met zulke vragen naar je toe komen. Wel verbazend soms. Wat maakt dat mensen soms vast zitten in een baan en niet nadenken over wat ze dan zouden willen? Een heleboel mensen denken domweg niet na of het werk wat ze doen hun nog bevliegt of energie geeft.  Er samen over praten geeft ineens een gesprek veel meer energie. Je wordt veel opener naar elkaar en leert elkaar van een heel andere kant kennen. Zo sprak ik een tijdlang met een collega waar ik nooit veel contact mee heb gehad. We kwamen elkaar tegen en voor we het wisten spraken we over het leven en wat het leven je nog kan brengen als je je laat inspireren door je gedachten en dromen. Boeiende gesprekken zijn het. Ik heb zelfs al vragen van mensen om met hen in gesprek te gaan als ik in mijn nieuwe baan begin. Dat is leuk, geeft me energie en maakt dat ik van alles aan het lezen ben om helemaal klaar te zijn voor mijn nieuwe functie!

Eerst nog mijn huidige baan goed afronden en geloof me, dat gaat me nu ineens ook heel gemakkelijk af……Alleen moet ik nog mijn kasten allemaal opruimen en stapels wegwerken. Tja, dat hoort erbij.

Blijf jij ook dicht bij jezelf??

Enkel berichtnavigatie

5 gedachten over “Blijf jij dicht bij jezelf??

  1. Ja. Altijd. Maar dat heb ik wel moeten leren. 😉

  2. Privé absoluut. Maar dat nemen veel mensen me niet in dank af 😉 Zo lig ik regelmatig in de clinch omdat ik erg duidelijk ben in mijn grenzen aangeven en niet zoals veel familieleden met elke wind mijn jasje laat meewaaien.

    Zakelijk even niet. Ik ga momenteel voor het vaste contract, de veiligheid, de extra vakantiedagen en de geborgenheid. Op dit moment is wisselen van baan het meest onhandigste dat ik kan doen.

  3. Ik probeer dicht bij mezelf te blijven. Privé lukt dat redelijk. Qua werk en studie is er nog wel een weg te gaan. Maar ik heb er vertrouwen in dat ik op mijn bestemming aan kom.

Wilt u een reactie geven?

