MensenMens

Blog voor mensen en over mensen

Even heel anders werk dan ‘normaal’

Vroeger was mijn antwoord steevast, als iemand aan mij vroeg wat ik later wilde worden: ‘boerin.’

Uitmesten van de stal…

Wat mij daarin aantrok, kon ik nooit onder woorden brengen. Nu weet ik dat ik ‘gelukkig’ geen boerin geworden ben. Tenminste, van een boerderij vol in bedrijf. Ik heb vanuit de verte kunnen aanschouwen hoe druk de boeren het hebben. Wagens vol hooi en stro werden weggereden over de dijk waar wij op keken. Je kon niet uitkijken of de boer was op zijn land aan het werk. En zelfs op zondag, als alles rustig was, was de boer buiten te vinden.  Het programma ‘Boer zoekt vrouw’, laat ik dus aan me voorbij gaan:-)

Maar werken op de boerderij met wat kleinvee is wel heel leuk. Iets minder druk. Elke ochtend en avond de dieren verzorgen. Eieren rapen, waterbakken schoonmaken en vullen, eten geven en een praatje maken met de beesies. 1 x per week hadden we meer werk. Dan moesten we de stallen schoonmaken oftewel uitmesten, wil je niet weten wat je aantreft en stinken! Misschien hadden we dat wel vaker moeten doen? 1 x per week grasmaaien. Dat is wel even wat anders als je eigen gazon even netjes maken. Met een motormaaier een gigantisch weiland maaien. De tuin moest uiteraard onderhouden worden en tenslotte de honden borstelen. Elke avond met de honden ravotten is ook bijna werken.

Hele lange lappen gras…

                 

Even de ander….

   

  

 

 

 

 

 

Dan is het toch pure luxe dat je met zijn tweeën bent en ´het werk´ samen kunt doen. En weet je, dan is het nog leuk ook. Rubber laarzen en oude kleren aan en gaan met die banaan. Het enigste minpuntje, wat overigens ook een grote pluspunt was, het was stralend weer. Al het luie zweet zijn wij voor het hele jaar kwijt geraakt. Hoeveel lui zweet kan een mens eigenlijk vast houden? Hebt u een idee?

Een wedstrijd baltrekken met Melle

      

Klitten verwijderen bij Baley

 

 

 

 

 

 

 

Nu is het voorbij voor een tijdje. Morgen weer aan de ´gewone´ arbeid. Erg? Nee hoor, het is goed terugkijken op een hele mooie periode!!

Niet echt de meest charmanste foto

 

 

 

Enkel berichtnavigatie

Een gedachte over “Even heel anders werk dan ‘normaal’

  1. Mooie aktiefoto’s! 🙂

Wilt u een reactie geven?

