MensenMens

Blog voor mensen en over mensen

Een vreselijke ervaring!

De witte en de bruine, zij aan zij rennen ze achter elk geluidje aan. Mooi om te zien, ik kijk er graag naar. Wat heerlijk dat ze zo ‘los’ kunnen gaan, even de wereld om hen heen vergeten.

 Ineens schrik ik op. Geblaf en gepiep halen me uit mijn overpeinzingen.

 ‘Wat is er aan de hand’, vraag ik me af. Ik loop op een draf over het grasveld naar ze toe. De bruine heeft iets in zijn bek. Ik kan niet goed zien wat het is, ik hoor enkel gepiep. ‘Laat los, laat los’, schreeuw ik vertwijfelt. Pas als ik dichterbij ben, zie ik wat hij in zijn bek heeft.

Verschrikt kijk ik toe en raak volledig in paniek. ‘Los, los, je bijt hem nog dood’, is het enige wat ik uit kan schreeuwen. De witte staat er naast en gromt heftig.

 Ineens hoor ik een felle kreet. Ik zie bloed over mijn benen en alle kanten op spuiten. De witte ziet helemaal rood. Ik zie een kop van de romp gescheiden liggen. De bruine begint te vreten aan het lijf en de witte likt de kop uit. Ik voel dat mijn maag zich omkeert. Mijn complete ontbijt, thee, kaas en de nootjes van het notenbrood kots ik uit over mijn kleren. Ik voel me vies en begin te janken van ellende.

Ik wil weglopen, ver weg. Ik wil ze nooit meer zien! Verstijft blijf ik op mijn plek staan, mijn benen weigeren dienst. Ik kan alleen maar naar ze kijken. Dit beeld zal ik nooit vergeten!

Tuut, tuut, tuut, hoor ik ineens. Ik schiet in de lucht. Drijfnat van het transpireren kijk ik totaal in de war om me heen. Ik ben misselijk.  Langzaam besef ik, dat ik een nachtmerrie had.

 Naast mijn bed staan de bruine herder en de witte terriër mij verbaast aan te kijken. 

Nooit, nooit ga ik meer met mijn oppashonden naar het park, waar de hazen vrolijk rond huppelen.

Enkel berichtnavigatie

2 gedachten over “Een vreselijke ervaring!

  1. Yvonne op schreef:

    Jij moet een boek gaan schrijven! leuk of eigenlijk niet leuk.. maar je snapt wel wat ik bedoel toch???

  2. Floor op schreef:

    Dat is met recht een nachtmerrie te noemen!

Wilt u een reactie geven?

