MensenMens

Blog voor mensen en over mensen

Noeste arbeid of een workaholic?

Geen blog? Schrijf je niet meer?? Je bent toch niet gestopt met schrijven?

Het woord ‘workaholic’ is geen psychiatrische diagnose. Het is een woord dat u in de DSM IV (het bijbeltje van de psychiatrie) niet zult tegenkomen.

Pff, dat stemt me gerust, even dacht ik……

U dacht toch werkelijk niet dat ik aan mezelf ging twijfelen en dat ik denk dat ik een psychiatrische afwijking heb? Of dacht u nu werkelijk dat ik een workaholic ben? Nee toch?

Ik zelf ook niet hoor! Over het algemeen weet ik goed de balans te houden tussen werk en privé. Ik kan me echter niet voorstellen dat er ‘managers’ zijn die voor hun vakantie niet leiden aan een ‘tijdelijke aanval van workaholic’. Als ik om me heen kijk en zie hoe anderen naar hun vakantie toe werken, doe ik het nog niet zo slecht. En weet u, volgens mij doen we, ‘managers’ dit onszelf aan. Je wilt toch niet, dat als je weg bent, anderen rommel vinden en denken dat je je werk niet aan kan of zomaar wat aan rommelt? Nee, de meeste managers zijn perfectionisten die graag alles onder controle hebben.

Dus, nee, ik ben geen workaholic, maar heb gewoon een aanval van noeste arbeid.

En even geen fut voor een blog of een column. Gewoon lekker bikkelen en in de avond benen omhoog en rust….. 

Nog een paar weken en dan heb ook ik lekker vakantie, tijd om dingen te doen waar we zin in hebben en tijd om te schrijven. Dat gaat veel beter met een leeg hoofd.

 Ik zie er naar uit!

Enkel berichtnavigatie

2 gedachten over “Noeste arbeid of een workaholic?

  1. Ja, zo gaat het vaak wel, alles nog even af willen ronden voor de vakantie en dan gestresst op vakantie gaan. Moet toch anders kunnen, toch? Sterkte nog even met de laatste loodjes!

  2. Ha Floor, Uiteraard kan het ook anders, maar ik heb te weinig discipline om me een hele dag, laat staan een paar dagen te verstoppen in mijn kantoor. Ik wil ook zo graag bewoners en medewerkers ontmoeten. Soms werkt dat tegen je. Maar ik kan er goed mee leven….

Wilt u een reactie geven?

