MensenMens

Blog voor mensen en over mensen

Herinneringen aan toen……

Foto van vroeger. Dat lieve meisje links vooraan ben ik en de man geeft een bos bloemen aan mijn zus Henny, die achter mij liep. Mijn vader. Helaas niet meer in leven.

Vanavond kwam ik thuis uit mijn werk en ik zag de eerste mensen al lopen.  De 2e avond van de vierdaagse ging van start. De hele stoet trok langs ons huis en wat kun je je nog meer wensen:-)

De bontgekleurde rijen met kinderen en volwassenen trokken vrolijk zingend voorbij. En toen kwamen ze……..mijn eigen herinneringen dwarrelden door mijn hoofd.

Als jong meisje liep ik een aantal jaren met de gymclub mee. Onze naam was ‘Oranje’ en wat zongen wij zeg: “we hebben de O, we hebben de R, we hebben de A, we hebben de N, we hebben de J, we hebben de E’……en daarna met zijn allen heel hard ‘Oranje!!!’ Mooi zijn die herinneringen toch.  Ik heb zelfs met deze gymclub het defilé gelopen bij Soestdijk op Koninginnendag en raad eens; ik mocht de bloemen op het bordes leggen. U begrijpt apetrots was ik!!

Herinneringen maken je leven kostbaar vind ik. Terugkijken en nagenieten en soms denken: ‘Wat hebben we het nu toch goed’. Ik heb een goede jeugd gehad, maar wat ben ik veranderd. Van een stil mager muisje ben ik uitgegroeid tot een ‘stevige’ dame, die weet wat ze wil…..meestal.

Ach zomaar wat herinneringen na een dag hard werken. Dat relativeert enorm. Denkt u ook nog wel eens aan toen? De tijd van weleer???

 Ps. Waarom loop ik eigenlijk geen avondvierdaagse meer?

Enkel berichtnavigatie

2 gedachten over “Herinneringen aan toen……

  1. Yvonne op schreef:

    Misschien kan je volgend jaar je talenturen inzetten en de avondvierdaagse met een bewoner lopen 🙂

  2. Ja, wat Yvonne schrijft, dat is een idee! Ik las toevallig dat er in Friesland al een heleboel ouderen op deze manier weer meededen aan de vierdaagse.

Wilt u een reactie geven?

