MensenMens

Blog voor mensen en over mensen

Wat heeft die vrouw?

Wat heeft die vrouw?

Je kunt geen krant open slaan. Op Twitter is ‘t Het gesprek van de dag. Iedereen heeft het erover. ‘Ze gaat weg’, hoor je dan. ‘Doodzonde dat ze er mee stopt’.  ‘Van haar mocht het knetteren hoor, zij kon alles aan!

Zes jaar lang hebben we van haar mogen genieten als voorzitter. Ze wordt ook wel ‘de moeder’ van de kamer genoemd. Ze voelt zich verantwoordelijk voor het goed functioneren van de 149 andere leden. Ze weet het als er dingen spelen bij Kamerleden, dan legt ze vaak even een vinger aan de pols. Kamerleden komen ook geregeld op haar kamer om persoonlijke dingen te bespreken. Dat las ik onlangs in een interview met haar.

U weet natuurlijk al lang dat ik het over Gerdi Verbeet heb, De voorzitter van de kamer. Gisteren las ik een Twitter waarop stond: ‘Iedereen lijkt wel verliefd op Gerdi’. Dat zette me aan het denken.

Ik volg graag politieke debatten en ben tijdens die debatten best gespitst op Gerdi. Waarom eigenlijk vraag ik me nu af? Is het waar, dat ik net als misschien duizend anderen een beetje verliefd ben op Gerdi? Ze heeft wel iets.’Iets’ wat veel mensen raakt. Haar uitstraling is mooi en goed. Vriendelijk, warm, hartelijk en heeft humor. Ze is helder in haar communicatie en is naast haar warme uitstraling ook zakelijk. En dat kan niet iedereen. Buiten dit alles, is ze altijd stipt gekleed, om door een ringetje te halen.

 Ik lette vaak op Gerdi tijdens de debatten. Maar, ben ik verliefd op Gerdi?

Nee, zeker niet. Of het moet zo zijn dat ik net zo verliefd ben als dat ik vroeger verliefd was op de juffrouw van de klas. Dat zijn ook heel veel meisjes en jongens hoor. En wat dat dan is? Waarschijnlijk hetzelfde ‘iets’ als bij Gerdi. De sterke uitstraling, een voorbeeldfiguur, zo zou ik willen zijn. Dat zou best eens kunnen.

Ach, het is mooi geweest. Gerdi is 60. Ze gaat genieten van haar rust en heeft meer tijd voor de kleinkinderen. We moeten haar maar los gaan laten met z’n allen.

En binnenkort ‘hangt’ ze in de Tweede Kamer. Ook mooi toch?

Enkel berichtnavigatie

Wilt u een reactie geven?

